Jongereninfolife Forum
September 07, 2010, 05:16:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Help! kan ik dan toch nog zwanger zijn???!!  (gelezen 1534 keer)
xdummyx
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: Januari 28, 2010, 03:50:54 »

Hallo!
Ik ben een meisje van 21, heb nu 10 maanden een vriend. Ik vraag jullie hulp, omdat ik heel erg gestresst ben, normaal reuze goed uitkijk en misschien mijn gestress ook teveel overdrijf.

ongeveer 6/7 weken geleden , ben ik 1 pil vergeten te nemen en heb die 15 uur later toch nog ingenomen. Ik heb geen echte seks met mn vriend nog gehad, maar hij is er wel die week 1 keertje minder dan de helft ingegleden, wat ik niet verwachtte, ik heb hem gelijk weg geduwd.

1 week later kreeg ik heel last van mn borsten, hele zware druk op mn buik, héel veel plassen, kleine beetjes. Ik werd zo gestresst dat ik zwanger zou kunnen zijn dat mn moeder zei dat ik dan maar met de pil moest stoppen. Heb een testje gedaan op de dag dat ik ongesteld moest worden, was negatief. Ik was heel erg opgelucht en 3 dagen later ben ik voor 3 dagen ongesteld geweest ( met slijm erbij enzo).

Ik heb besloten niet door te gaan met de pil ( aangezien ik nog geen seks met 'm heb gehad, omdat het hem ook niet lukte enzo) en ook omdat ik heel veel pijn had ervan, borsten, buik, hoofd enz.

De week erna heeft mn vriend 't nog een keer geprobeerd ( met condoom uiteraard) maar 't lukte weer niet , denk door spanning van ons beide?

Nu ben ik dus gestopt, en over een week moet ik weer ongesteld worden ( van mezelf). Maar sinds gister heb ik weer dezelfde klachten ( ineens veel plassen, rare druk en krampen in mijn buik, zere gespannen borsten).

Ik ben gewoon zo bang dat ik toch zwanger kan zijn
( heb 2 dagen terug voor de gemoedsrust nog een keer getest was weer negatief)
maar gek genoeg stelt 't me niet gerust want ik weet gewoon niet wat 't is:(

Ik zit op stage in het buitenland sinds 3 weken en ben gewoon heel gestresst erover.

Zouden alle pijntjes die ik heb een combinatie kunnen zijn van 't feit dat ik met de pil ben gestopt ( aangezien mijn lijf ook extreem reageerde toen ik begon met de pil ) én het feit dat ik weer zelf ongesteld moet worden? Of een blaasontsteking ofzo? Ik zeg ook maar wat ik ben zo gestresst.

alvast bedankt
lisa
Jr. Member
**

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 28, 2010, 04:26:19 »

Hallo,

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken omdat je eigenlijk nog geen seks gehad hebt, ongesteld bent geweest en tweemaal negatief testte.

Wat je zelf geeft als mogelijke verklaringen van je kwaaltjes, kan kloppen. Het kan komen doordat je gestopt bent met de pil, je lichaam moet zich nu weer gaan aanpassen, of het kan zijn dat je last hebt van PMS (pre-menstrueel syndroom). Dat is de verzamelnaam van klachten die je kan hebben een week tot twee weken voor je ongesteld moet worden. Het is lastig en het lijkt dan inderdaad of je zwanger bent, maar heel veel vrouwen hebben dat. Zoek maar wat meer informatie op internet.

Als je echt heel veel naar het toilet moet en dat is al zo een paar weken, dan kan het een blaasontsteking zijn. Ik weet niet precies of dat vanzelf kan overgaan, anders moet je er eens mee naar de dokter.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

Groetjes,
Lisa
xdummyx
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 28, 2010, 11:12:51 »

Hee Lisa!
Heel erg bedankt voor je berichtje. Redelijk naief is mijn verhaaltje wel als ik 't zo lees.
Maar soms heb ik gewoon extra bevestiging nodig ofzo...
Vooral omdat mijn moeder zei dat 't 'zo' gebeurd kan zijn en ze natuurlijk wel gelijk heeft.

Ik had mijn vriendje gewoon verteld over mijn angst en hij heeft mij gezegd dat als het zo is het ons beiden probleem zou zijn.
Ik ben van mezelf nooit onvoorzichtig geweest en daarom maak ik me zo snel druk en gestresst Lachebek

Mijn grootste zorg was dat ik gewoon voor mijn leeftijd erg jong ben en weet dat ik met een paar jaar ouder pas goed een kind op zou kunnen voeden. Daarnaast ben ik er gewoon nog helemaal niet aan toe, maar ben ik persoonlijk ook tegen abortus plegen ( in meeste gevallen).

Omdat ik nu zulke klachten heb ging ik me weer druk maken en mn moeder begint me weer te stressen, maar inderdaad 2 negatieve testen én ongesteld in mn stopweek moeten toch aangeven dat 't niet zo is, zeker als de kans al nihil was! Ik wacht gewoon mn eigen regels weer even af denk ik.

Qua blaasontsteking, dat kan misschien wel, heb de vorige x de 3e t'm 4e week van mn cyclus ook heel veel moeten plassen ( misschien pms?) of misschien blaasontsteking. als het niet ophoud binnen een paar dagen zal ik naar de dokter gaan.

Heb je zelf ooit in zo'n situatie gezeten?
Ben blij dat ik hier mn probleemjes kwijt kan

Groetjes
lisa
Jr. Member
**

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 29, 2010, 10:59:18 »

Zelf heb ik nog niet in zo'n situatie gezeten omdat ik wacht met seks tot aan mijn huwelijk. Maar ik begrijp je angsten wel en ik heb al wel veel meisjes gehoord met dezelfde vragen.

Ik heb ook veel last van PMS, soms zo erg dat het wel lijkt of ik zwanger ben, ook al weet ik dat dat niet kan. Als jij enkel de 3de en 4de week zoveel moet plassen, is het waarschijnlijk PMS.

Je bent jong om moeder te worden, in deze tijd vindt men dat toch; vroeger was iedereen getrouwd en kreeg kinderen op die leeftijd. Een goede of slechte moeder worden hangt niet af van je leeftijd. Ik ken een meisje dat een week voor haar 17de verjaardag een kindje kreeg en ik ben er zeker van dat ze een goede moeder is, ze ziet haar kindje dolgraag. Natuurlijk zit je op zo'n leeftijd niet altijd in een ideale situatie, maar het is mogelijk.

Als je het echt niet ziet zitten om nu al mama te worden en je bent tegen abortus, moet je er eens over denken of het dan niet beter is nog even te wachten met seks. Het is moeilijk, dat weet ik, maar nu zit je ook met kopzorgen hé.

Groetjes,
Lisa
xdummyx
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 29, 2010, 12:23:32 »

Hallo Lisa,
Ik weet helemaal wat je bedoelt! die kopzorgen zijn voor mij ook niet zo iets. Ik wacht liever met échte seks tot ik een kind wil. Ik hou veel van mijn vriend en hij denkt daar toch anders over zo na een jaar relatie...
Het is zo dat mijn vriend geen dwingend iemand is. Z'n vrienden doen het met allerle verschillende meisjes, mijn vriend is daar heel erg tegen omdat hij vindt dat je echt van elkaar moet houden om dat te doen. Dit zegt hij ook gewoon tegen zn vrienden en daar ben ik wel blij mee. Er moet liefde bij komen kijken en niet alleen lust, dat is het niet waard.
Ik weet nu wel heel zeker dat ik van mn vriend hou , maar echte seks? ik hou sowieso veel meer van knuffelen, meer niet.
In mijn familie zijn ze  niet van 'seks na het huwelijk', zo ben ik niet opgevoed. mijn vader noemt me zelfs preuts en traditioneel  Boos Beschaamd Maar ik vind seks na een 'langere relatie' zeker niet mis , om gewoon even te wachten. ( mocht je niet trouwen ).
Maar aangezien het  bij ons niet lukt is het waarschijnlijk de tijd nog niet.

Je hebt helemaal gelijk dat een meisje van 17 een héel goede moeder kan zijn. Maar wat ik al zei; ik ben persoonlijk voor de leeftijd van 21 erg jong en weet dat ik het met een aantal jaren beter aan zou kunnen Lachebek

PMS en menstruatiekwaaltjes zijn écht heel vervelend. Ik heb er voor de pil ook veel last van gehad, daarom ben ik begonnen, om het wat regelmatiger en rustiger ge krijgen. Helaas werden door de hormonen de klachten verzwaard en ben ik maar weer gestopt..
Misschien helpt het je een warme kersenpittenzak in je nek te leggen, of een kruik in bed. Mijn moeder gaf me ook vaak teatree oil ken je dat?

Van welke PMS klachten heb jij last? Misschien heb ik nog wet homopatische tips, mntante heeft me daar vaak mee geholpen...

Daarnaast heb ik nog een vraag. Ik ben vanaf pubertijd nooit erg geintereseerd geweest in seks. Heb nog nooit een andere jongen leuk geveonden dan mijn huidige vriend, én ben nnooit erg geintereseerd geweest in seks. Hou veel meer van knuffelen enzo. Mijn ouders lachen me uit en noemen me preuts. Mn oma is de enige waarmee ik erover kan praten. Is dat raar hoe ik ben?

groetjes

lisa
Jr. Member
**

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 30, 2010, 02:51:54 »

Wat goed dat je nog wat wilt wachten met seks, want je kan uiteindelijk altijd zwanger worden, ook al gebruik je de pil of het condoom. Dat is iets wat velen vergeten, als je nu nog geen kind wilt is het beter te wachten, daar doe je zeker niemand kwaad mee, er zijn zelfs veel meer voordelen aan verbonden.
Ik ben blij voor je dat je vriend daar toch ook zo over denkt, het is natuurlijk moeilijk, zeker als je al een jaar samen bent. Ik heb twee vriendjes gehad die het na een week uitmaakten omdat ik geen seks wilde omdat ze zeggen dat ze dat niet kunnen volhouden, alsof het voor ons zo gemakkelijk is...

Je bent zeker niet raar dat je meer van knuffelen houdt en minder geïnteresseerd bent in seks. Er is niets beter dan dat je stevig in de armen van je vriend wordt gehouden, dan weet je evengoed dat hij van je houdt. Weet je, ik vind het soms zelfs leuker om gewoon een afscheidskus op de wang te geven dan een echte kus, gewoon omdat je dat met liefde doet en er inderdaad minder lust bij komt kijken.
Laat je zeker niet ompraten door je ouders of omgeving, het is trouwens aan het terugkomen dat steeds meer jongeren willen wachten met seks ook al krijgen we soms het tegenovergestelde te horen.

Het is goed dat je met de pil gestopt bent, dat is toch allemaal maar chemische brol die je lichaam schade toebrengt.

Als ik last heb van PMS dat zijn dat meestal heel gevoelige borsten, misselijk zijn en soms buikkrampen hebben, heel vaak naar het toilet moeten en dan ben ik nog emotioneler dan anders en kan mijn humeur ineens omslaan. Allemaal heel erg lastig.
Dat trucje van een warm kersenpitkussen ken ik, van die teatree oil heb ik nog nooit gehoord.

Groetjes,
Lisa
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: