Hallo Lisa,
Ik weet helemaal wat je bedoelt! die kopzorgen zijn voor mij ook niet zo iets. Ik wacht liever met échte seks tot ik een kind wil. Ik hou veel van mijn vriend en hij denkt daar toch anders over zo na een jaar relatie...
Het is zo dat mijn vriend geen dwingend iemand is. Z'n vrienden doen het met allerle verschillende meisjes, mijn vriend is daar heel erg tegen omdat hij vindt dat je echt van elkaar moet houden om dat te doen. Dit zegt hij ook gewoon tegen zn vrienden en daar ben ik wel blij mee. Er moet liefde bij komen kijken en niet alleen lust, dat is het niet waard.
Ik weet nu wel heel zeker dat ik van mn vriend hou , maar echte seks? ik hou sowieso veel meer van knuffelen, meer niet.
In mijn familie zijn ze niet van 'seks na het huwelijk', zo ben ik niet opgevoed. mijn vader noemt me zelfs preuts en traditioneel

Maar ik vind seks na een 'langere relatie' zeker niet mis , om gewoon even te wachten. ( mocht je niet trouwen ).
Maar aangezien het bij ons niet lukt is het waarschijnlijk de tijd nog niet.
Je hebt helemaal gelijk dat een meisje van 17 een héel goede moeder kan zijn. Maar wat ik al zei; ik ben persoonlijk voor de leeftijd van 21 erg jong en weet dat ik het met een aantal jaren beter aan zou kunnen

PMS en menstruatiekwaaltjes zijn écht heel vervelend. Ik heb er voor de pil ook veel last van gehad, daarom ben ik begonnen, om het wat regelmatiger en rustiger ge krijgen. Helaas werden door de hormonen de klachten verzwaard en ben ik maar weer gestopt..
Misschien helpt het je een warme kersenpittenzak in je nek te leggen, of een kruik in bed. Mijn moeder gaf me ook vaak teatree oil ken je dat?
Van welke PMS klachten heb jij last? Misschien heb ik nog wet homopatische tips, mntante heeft me daar vaak mee geholpen...
Daarnaast heb ik nog een vraag. Ik ben vanaf pubertijd nooit erg geintereseerd geweest in seks. Heb nog nooit een andere jongen leuk geveonden dan mijn huidige vriend, én ben nnooit erg geintereseerd geweest in seks. Hou veel meer van knuffelen enzo. Mijn ouders lachen me uit en noemen me preuts. Mn oma is de enige waarmee ik erover kan praten. Is dat raar hoe ik ben?
groetjes